| -->
قصص اطفال قصص اطفال
جاري التحميل ...

قصص واقعية - ان غدر بي الجزء الثاني

قصص واقعية - ان غدر بي الجزء الثاني


قصص واقعية - ان غدر بي الجزء الثاني - قصص يومية


ودلوقتي اللي طالبه من حضرتك ان انت تمضي لي على القرار ده, خالد: اقرار اي, الدكتور: ده اقرار موافقتك على تشريح جثه وعد وسامحني يا استاذ خالد انا لازم ابلغ الشرطه, خالد: في ذهول تام ومش عارف يتصرف ازاي الدنيا واقفه قدامه, وكئن بيبان الدنيا كلها مقفوله في وشه ولكن خالد مسح دموعه, وقرر انه لازم يعرف مين اللي عمل كده في حبيبته وخلها تروح من بين ايديه.


قصص واقعيه


وافق خالد علي قرار تشريح وعد وبالفعل بالشرطه جاءت وحققت مع كل اللي كانوا واقفين ما عدا هبه, لانها كانت فاقده الوعي وفجأه هبه قامت بتصرخ و بتقول حاسب حاسب كانها كانت بتحلم باللي حصل من اول وجديد, الممرضه جرت عليها واطمنت ان هي بخير و سمحت للضابط انه يبدا التحقيق معاها.

هبه: قالت لي الضابط على كل حاجه حصلت ولكن هبه كان معاها السر و طرف الخيط للقضيه, لان هبه قبل ما يغمى عليها شافت رقم العربيه اللي خبطت وعد, وبعد فتره من الوقت قدر ضابط المباحث يوصل للعربيه اللي خبطت وعد بس لقيتها مرميه على الطريق الصحراوي, وبعد كم يوم وصلوا المباحث لصاحب العربيه.



وكان اسمه ابراهيم المحمدي وفي نفس اليوم حققوا مع خالد تاني وعرضوا عليه اسم ابراهيم المحمدي, لكن للاسف ما كانش يعرف مين صاحب الاسم ده وبدا التحقيق مع هبه كمان, ولكن اسم ابراهيم المحمدي ما كانش غريب عليها وكان عند هبه السر, وقالت هبه لـ ضباط المباحث ان ابراهيم المحمدي ده كان بيحب وعد من وهما اطفال.

ومن قبل حتى ما تعرف خالد ولكن وعد كانت دائما بتصده وما كنتش حتى بتسمح انه يتكلم معاها, وبعد انتهاء التحقيق مع هبه ضابط المباحث أخذ قوه معه وراح علشان يقبض على ابراهيم المحمدي, ولكن عند التحقيق مع ابراهيم اتضح شيء غريب خلي القضيه تكبر اكبر واكبر, وهي أن ابراهيم عربيته  اتسرقت اول امبارح يعني قبل الحادثه بيوم.

وبالفعل ابراهيم كان مقدم بلاغ بسرقه عربيته و بعد كم يوم من التحقيق مع ابراهيم, قدر ضابط المباحث انه يوصل لسارق العربيه عن طريق صيدليه موجوده قدام بيت ابراهيم, مركبه كاميرات وبعد فتره من الوقت قادرت المباحث توصل للحرامي اللي سرق العربيه, وبعد التحقيق معه انقر السارق كل حاجه حصلت.

وامر ضابط المباحث حبسه لمده اربع ايام على ذمه التحقيق, وفي نفس اليوم هبه وخالد والمحامي كانوا في القسم بيتابعوا احوال القضيه, وبعد ما خلصوا هبه عن اذنك يا خالد انا هامشي دلوقتي محتاجه ابقى لوحدي, خالد تمام وانا كمان فعلا محتاج ابقى لوحدي ولكن هبه مروحتش على بيتها ولقت نفسها رجليها وخدها على بيت ايمان صاحبتها.


قصص حدثت بالفعل


وبالفعل ذهبت هبه الى ايمان, ايمان: اهلا يا هبه اتفضلي, هبه: مختفيه يعني من يوم الحادثه ولا بتسالي حصل ايه في القضيه, ايمان: والله يا هبه من يومها وانا متلخبطه ومش بعرف انام وكل ما انام بحلم باللي حصل, هبه: ومين سمعك انا كمان كده والله بس انا وخالد مش ساكتين ويوميا بنروح نتابع القضيه, ايمان: طب انا هقوم اعمل حاجه نشربها واجيلك تحكيلي التفاصيل.

هبه: تمام هافتح انا اللاب توب بقى ولكن ايمان ما سمعتهاش, هبه فتحت اللاب توب ولقيت قدامها كلام غريب كلام محدش ابدا يصدقة, وقالت ازاي قدرتي تعملي كده وازاي قدرتي تخبي كل ده و دوناً عن كل شباب العالم ما لقتيش غيره, ما لقتيش غير جوز صاحبتك وحب عمرها ليه ليه كده يا ايمان, بس وفكرت هبه ان لازم ايمان ما تعرفش ان هي عرفت سرها, تابع باقي القصة عبر الرابط التالي.

قصص واقعية - ان غدر بي الجزء الثالث
زائرنا الكريم : رجاءآ لاتنسى الاشتراك في مواقع التواصل تشجيعآ لنا لتقديم الافضل وحتى يصلك كل جديد
  
شكرا لك .. الى اللقاء 
*
*

ليست هناك تعليقات:

تعليقكم يهمنا

قصص اطفال هو موقع عربي لتقديم قصص عربية متنوعة من قصص اطفال و قصص الانبياء وقصص رعب وافضل انواع القصص الطويلة والقصيرة والمميزة للصغار والكبار.

جميع الحقوق محفوظة

قصص اطفال

2020