| -->
قصص اطفال قصص اطفال
جاري التحميل ...

قصص رومانسية حزينة - نصيبي وقسمتي الجزء الرابع والاخير

قصص رومانسية حزينة - نصيبي وقسمتي الجزء الرابع والاخير


قصص رومانسية حزينة - نصيبي وقسمتي الجزء الرابع والاخير - قصص يومية


وللاسف لقيت الرقم مش متسجل باسم ولكن اكتر رقم بيكلمه الرقم ده هو رقم هاني جوزك, والنصيبه بقى اني سمعت مكالمات بينهم وطبعا لو حد عرف حاجه زي كده انا هيتعملي قضيه, وهتدخل في سين وجيم لان دي حاجه ممنوعه, قمر: طيب ايه المكالمات دي وفيها ايه, عصام: جوزك يا قمر بيكلم الراجل ده عن صفقات مشبوهه زي ادويه منتهيه الصلاحيه ومخدرات و المصيبه الاكبر بقى اعضاء بشريه.


روايات حزينه


قمر: كل اللي عليها صمت وحاسه انها هيجرالها حاجه كل سنين عمرها بتمر قدامها, زي الشريط واكتشفت ان كل يوم حلو عشته مع هاني كان على كذب وغش, ومره واحده قمر انفجرت وبقت تصرخ وتعيط وتقول ليه ليه كده انا حبيته, ليه يطلع انسان بشع للدرجه دي ليه, عصام: امسكي اعصابك يا قمر احنا لازم نتصرف في ناس كتيره كل يوم بتموت بسبب الادويه والقرف ده كله.

و كلو كوم والاعضاء البشريه كوم تاني قمر قامت وقفت ومسحت دموعها, وقالت عندك حق يا عصام انا كمان لازم انتقم منه الكذاب الحقير ده, عصام: احنا لازم نبلغ البوليس, قمر: بس انت كده هتتحبس و هيقولوا لك جبت المكالمات دي ازاي, عصام: مش مهم بس ننقذ حياه الناس اللي كل يوم بتموت واكيد هيسمحوني لما ينقبض علي هاني واللي معاه.

قمر حضنت عصام وقالت له انا مش عارفه اشكرك ازاي, عصام: ما فيش وقت الكلام ده احنا لازم نتحرك حالا, وراح قمر وعصام القسم عشان يبلغوا وعصام قدم كل الاوراق اللي كانت معه, وقمر قالت لهم علي مكان المصنع المهجور اللي شافت هاني دخله, وقالت كمان ان اكيد ده المكان اللي بيتم فيه كل حاجه.



وبعد فتره من الوقت الضباط اللي في القسم قدرو يعرفوا مين الشخص اللي بيكلم هاني في الموبايل, من عن طريق ذبذبات الصوت وطلع ده اكبر زعيم عصابه بيتاجر في الصفقات المشبوهه, اللي زي دي وكان بقلهم سنين بيحاولوا يقبضوا عليه ومش عارفين, وكل مره بيعرف ازاي يهرب منهم من يومها وهاني جوز قمر تحت المراقبه.

وفي يوم قلقت قمر من النوم ولقيت هاني مش جنبها قامت قمر وسمعت هاني, بيقول في اخر المكالمه يوم الاثنين الساعه سته الصبح في المكان بتاعنا وما قدرتش تسمع اكتر من كده, قمر مقدرتش تنام تاني من كتر التفكير واول ما هاني نزل من الشقه اتصلت بعصام, وبلغته بالميعاد وبعدها اتقبلوا وراحوا القسم عشان يبلغوا المسؤول عن القضيه.

ويوم الاثتين جهزت الامن اكبر قوه علي الاطلاق عشان يكونوا مستعدين لاي مواجهه, وبالفعل طلع مكان التسليم العمليه المصنع المهجور وتم القبض علي هاني وكل اللي معاه, وبعد القبض علي هاني قمر طلبت من الضابط تشوف هاني ووافق الضابط وسبهم علي انفراد, هاني: اول ما شاف قمر هاني قمر قمر انا مظلوم صدقيني صدقيني انا مظلوم.


روايات حزينه رومانسيه


قمر: كفايه بقي كدب وخداع فيا عملت كل دا فيا ليه عشان حبيتك ووثقت فيك, وكنت طول الوقت مديالك الامان, هاني: صدقيني انا مظلوم, قمر: ولسه ليك عين تكدب بعد ما اتمسكت متلبس انت وكل اللي معاك, هاني قعد تحت رجل قمر وبعياط وقالها انا اسف انا حببتك اكتر من اي حد, ولكن كنت عايز اكبر ويبقي معايه فلوس وابقي قد مستواكي سمحيني.

انا ادبست في اول عمليه ليا من تاني سنه لينا واحنا في لندن, اول عمليه كانت سهله كانت مخدرات وكسبت فيها نص مليون جنيه في لحظه واحده, كتر الفلوس عمت عيني وخلتني احب اشتغل واكبر ويبقي معايا فلوس اكتر, ولكن طباخ السم بيدوقوا جربت الكوكايين وعجبني وبقيت مدمنه, ولاني بتاجر فيه كنت بقعد اخد الجرعه اللي تعجبني في اي وقت من غير ما انتي تحسي.

وعمليه جابت عمليه لحد ما بقيت زعيم عصابه واخرتها اتقبض عليا واترميت هنا, انتي لازم تدوري علي اللي وصلني لهنا وتقتليه سمعني اقتله, قمر: اي يا اخي انت ايه كل السنين دي معيشني في وهم وكدب كل السنين دي بتضحك عليا, ومفهمني انك انسان شريف وبتسف التراب و وهمني انك بتشتغل ليل ونهار عشاني, وانت في الاخر زعيم عصابه ولكن انا مش زعلانه عليك ولا زعلانه علي نفسي.

انا هحمد ربنا اني مخلفتش منك ابن ولا بنت عشان مكانش يطلعوا يلاقوا بصمه العار, اللي انت عملتهالي كفايه اوي لحد كدا وطلقني يا هاني بدل ما نتطلق عن طريق المحكمه, هاني: عايزه تطلقي مني يا قمر بسهوله كدا, قمر: محستش بنفسها غير وهيا بتضرب هاني بالقلم علي وشه, وقالتوا بسهوله كل دا وبسهوله القلم دا يمكن يفوقك ويحسسك بقلة الائمه والضعف والكسره اللي انا بحس بيها.


قصص حب حزينة واقعية


هاني: انتي طالق يا قمر طالق طالق, وقبل ما قمر تمشي قالت له علي فكره يا هاني انا السبب اللي وصلك لهنا, وكيس الكوكايين اللي لقيته في هدومك هو كان اول الخيط اللي خلاني اشك فيك, انا يا هاني اللي خليتهم يقبضون عليك وانا اللي دورت وفتشت وراك, لحد ما جبتك هنا وبكدا ابقي اخذت حقي منك, ومشيت قمر وهاني اتحكم عليه بالاعدام.

وبعد ثلاث اسابيع بالظبط من محاكمه هاني سها مرات عصام ماتت بسبب دواء مغشوش, وبعد شهور من اعدام هاني وموت سها عصام اتقدم لقمر من تاني, ولكن المرادي قمر وفقت علي عصام واتجوزوا, وقمر قالت لعصام من الاول كنت المفروض اوافق عليك, من الاول كان المفروض اعرف انك قسمتي ونصيبي.

وبعد شهر من جوازهم قمر وبقيت حامل وبعد تسع شهور جابت احلي توائم, وكأن ربنا بيديها العوض من كل النواحي, والنهارده قمر وعصام هيروحوا يستقبلوا مامتها وخالها من المطار كانو في الحج سوا عقبالكوا جميعا, واخيرا شمل العيله الطيبه كمل وبقوا مطمنين علي بعض واتلموا كلهم في بيت واحد وقرروا ينسوا الماضي ويفكروا في مستقبلهم وبس.
زائرنا الكريم : رجاءآ لاتنسى الاشتراك في مواقع التواصل تشجيعآ لنا لتقديم الافضل وحتى يصلك كل جديد
  
شكرا لك .. الى اللقاء 
*
*

ليست هناك تعليقات:

تعليقكم يهمنا

قصص اطفال هو موقع عربي لتقديم قصص عربية متنوعة من قصص اطفال و قصص الانبياء وقصص رعب وافضل انواع القصص الطويلة والقصيرة والمميزة للصغار والكبار.

جميع الحقوق محفوظة

قصص اطفال

2020